Urząd Gminy w Tymbarku i Zarząd Koła PTTK „Tymbarskie Harnasie” podjęli działania, celem oznakowania szlaku turystycznego (czarny kolor) z Tymbarku na górę Łopień.
Opracowany przez członków koła PTTK „Tymbarskie Harnasie„ opis trasy wraz z uzasadnieniem oraz proponowaną na mapie trasą przebiegu szlaku przekazano do Zarządu Oddziału Powiatowego PTTK w Limanowej.
- Początek szlaku Tymbark stacja PKP – powiedział Józef Banach z koła PTTK „Tymbarskie Harnasie„. - Trasa wiedzie drogą powiatową na Rynek dalej obok kościoła, drogą gminną w kierunku osiedla Podlas obok stacji Uchacz (SKR). Dalszy odcinek szlaku wchodzi droga osiedlową do lasu i biegnie drogami leśnymi w kierunku domku myśliwskiego na Łopieniu Środkowym, następnie dalej do polany Myconiówka, gdzie łączy się ze szlakiem zielonym (Dobra-Przełęcz Rydza Śmigłego-Mogielica). Ostatni odcinek szlaku wzdłuż zielonego do polany Jaworze na Łopieniu Zachodnim. Trasa szlaku przebiega przez atrakcyjną część Łopienia Środkowego i Wschodniego obok Torfowisk, Jaskini Zbójeckiej poprzez gęsty las bukowy i świerkowy. Na trasie liczne polany widokowe, ambony myśliwskie i miejsca obfitujące w grzyby.
Proponowany szlak:
Znakowany koloru czarnego, będący łącznikiem pomiędzy szlakiem żółtym (Tymbark-Mogielica-Turbacz), a szlakiem zielonym (Dobra-Łopień-Mogielica-Ostra). Tymbark – Łopień Zachodni/ 951 m n p m/- długość szlaku 10 km. Początek stacja kolejowa PKP w Tymbarku - Rynek – Stacja Paliw Uchacz / SKR / - osiedle Podlas – Łopień Środkowy – Domek Myśliwski – polana Myconiówka – Łopień Zachodni / 951 / - Polana Jaworze.
źródło: http://limanowa.in/
Góry, Turystyka, Fotografia, Mapy, Schematy szlaków, Baza Noclegowa i inne ciekawostki.
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Stary Sącz
Pierwsza wzmianka na temat Starego Sącza datowana jest na rok 1257, kiedy to książę krakowsko-sandomierski Bolesław Wstydliwy zapisał...
-
Widok Czchowa w 1837 roku Zachowane materiały źródłowe pozwalają historykom poznać życie miejscowości od początków jej dziejów do chwili o...
-
Zaryte - dworzec kolejowy Pierwsze koleje w Galicji budowano gdy Polska była pod zaborami. Galicja, jak wiadomo, była w zaborze aus...
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz